2023. augusztus 1.
Érintőképernyős megoldások

A Richter Gedeon látogatóközpont kiállításának szakmai kihívásai

Author photo
Szaniszló Zoltán
CEO

A Richter Gedeon az egyik vezető magyar gyógyszeripari vállalat, melyet 1901-ben alapítottak Budapesten. A cég a gyógyszerkutatás, -fejlesztés és -gyártás területén tevékenykedik. A Richter Gedeon a kutatásra és az innovációra helyezi a hangsúlyt, és számos saját fejlesztésű gyógyszert hozott létre, amelyek hozzájárultak a betegellátás javításához világszerte. A cég elkötelezett az egészségügyi szakemberek támogatásában és a betegoktatás terén is, emellett fontos szerepet vállal a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás területén is.

post image

Ezek után nem meglepő, hogy a cég által vallott értékekkel összhangban egy olyan kiállítást szerettek volna létrehozni, ahol Richter Gedeon munkásságát a legújabb technológiai eszközökkel mutatják be a cég látogatóközpontjában, hogy az a legtöbb korosztály és legkülönfélébb közönség számára is érdekes és átélhető legyen.

A megbízatást egy ügynökség megkeresése után kaptuk. Közel egy éves egyeztetés-sorozat előzte meg a projektet, amit végül 3 hónap alatt sikerült elkészíteni. A munka során folyamatos kapcsolatban voltunk a cég legkülönbözőbb osztályaival, gyógyszerészekkel, orvosokkal, akik lektorálták a kiállítási elemeket, és arculati kézikönyvet is kaptunk, aminek segítségével dolgozhattunk. Apróbb fennakadást keltett, hogy elsőre orvostechnikai cégnek gondoltak minket, de később a sok szakmai jellegű tisztázó kérdésünkre nagyon készségesen válaszoltak.

A kiállítás kialakításánál fontos szempont volt a könnyű kezelhetőség, így a kiállítási elemeknél törekedtünk arra, hogy egy érintésből minden elérhető és érthető legyen, ne fárasszuk a látogatókat több menüszinttel. A külföldi látogatókra tekintettel igyekeztünk szöveg helyett beszédes ikonokat használni ott, ahol erre lehetőség nyílt, a rendszer többi részének angol nyelvű fordítását pedig a Richter készítette. A kontrasztos színekkel igyekeztünk a különböző színérzékelési problémákkal élők számára is élvezhetővé tenni a kiállítást. A teljes rendszer tervezése a mi nevünkhöz fűződik, a cég pedig a szükséges bekötéseket biztosította mind a technikai, mind a fizikai oldalról.

A fejlesztést az érintőképernyős elemekkel kezdtük, mert ezeket a legkönnyebb tesztelni és prezentációs célra használni. Ezek után következett a tablet, majd az AR, valamint VR elemek. A fixen elhelyezett tabletek használata jelentős optimalizációs előnnyel bírt, hiszen elég volt egy-egy eszközre telepíteni a szükséges konfigurációt.

A legnagyobb váratlan fordulat a fejlesztés során a kiállítás helyszínének megváltoztatása volt. A fényviszonyok változásával a meghatározott fizikai körülményekre tervezett AR elemek élvezhetetlenné váltak, ezeket tehát újra kellett tervezni.

A tesztelésben nehézséget jelentett, hogy minden egy fizikai kiépítésnek volt az eleme, ezért nehéz volt a dimenziókat a saját irodánkban modellezni. A fejlesztésben résztvevő csapatunk ezért napokat töltött a kiállítótérben teszteléssel, és akár egy hétig is ott voltunk javítani a hibákat. További problémát jelentett, hogy az egyik eszköz, amit használtunk a VR-élményekhez időközben eltűnt a piacról, az újat pedig csak sokkal drágábban lehetett beszerezni. Ilyen természetesen az átlagosnál gyakrabban fordul elő egy innovatív szolgáltatásokat fejlesztő céggel.

A legnagyobb szakmai kihívást egy kétméteres LED-gömb jelentette a kiállításon, ahol egy LED-képernyőt feszítettünk rá egy gömbre - itt a megjelenítés módjának kiszámítása rengeteg kreativitást és innovációt igényelt a részünkről.

A termékmenedzselő megrendelő és az animációs csapat végül rendkívül elégedett volt a munkánkkal, a kiállítás pedig még megtekinthető a Richter Torony régi épületében Kőbányán a Richter Gedeon közben.