2023. június 10.
HoloVerzum

PwC A VR-ről

Author photo
Földi Brigitta
Holo expert

A PWC cikke is rámutat arra, hogy az Appentum által is kínált megoldások ott kell, hogy legyenek a vállalatok életében. Azt látjuk, hogy nemcsak a képzés, hanem akár a gyártásoptimalizálás vagy éppen a marketing területén is fontos szerepet fog játszani a VR. Megoldásaink a metaverzum használatára is felkészítik ügyfeleinket.

forrás: https://www.pwc.com/us/en/tech-effect/emerging-tech/virtual-reality-study.html

pwc számok


A cikk főbb megállapításait szemlézzük.

A VR megfizethető, hatékony, távbarát módot kínál arra, hogy az alkalmazottaknak ne csak technikai készségeket, hanem „puha” készségeket is biztosítson. A vállalatok több mint fele már integrálja a VR-t a stratégiájába, a metaverzum térnyerése további lehetőségeket teremt a VR-alapú továbbképzéshez és együttműködéshez.
A munkaadók dilemmával szembesülnek: a munkaerőnek gyakran új készségeket kell elsajátítania, frissítenie kell a meglévő képességeit vagy teljesítenie kell a megfelelőségi képzést. A távmunka és a hibrid munka új valósága azonban még nagyobb kihívást jelent a hagyományos, személyes
készségfejlesztésben. Az online és alkalmazásalapú kurzusok pótolhatnak néhány hiányosságot – de nem az összeset. Tehát hogyan tudnak a munkáltatók megbirkózni ezzel a kihívással?
Erre a kérdésre keresték a választ a VR-ról szóló tanulmányukkal, amelyet kifejezetten a soft skill képzésére terveztek. Az egyesült államokbeli 12 helyszín új vezetőiből álló csoport kiválasztott
alkalmazottai ugyanazon a képzésen vettek részt – az inkluzív vezetést célozva – a három tanulási mód egyikében: osztálytermi, e-learn és v-learn (VR).
Az eredmények? A felmérés kimutatta, hogy a VR segíthet az üzleti vezetőknek abban, hogy gyorsabban fejlesszék alkalmazottaikat, még akkor is, amikor a képzési költségvetés csökkenhet, és a személyes képzés elmaradhat. Öt legfontosabb megállapítás a VR értékéről:


1. A VR-tanfolyamokon résztvevő alkalmazottak akár négyszer gyorsabban is képezhetők

Amit két óra alatt megtanultak az osztályteremben, azt alighanem 30 perc alatt meg lehetett tanulni VR segítségével. Ha többletidővel számol az első alkalommal tanulóknak a VR headset áttekintésére, felszerelésére és használatára való megtanításra, a tanulók még mindig háromszor gyorsabban fejezik be a képzést, mint az osztálytermi tanulók. És ez a szám csak az osztályteremben ténylegesen eltöltött időt számolja, nem magához az osztályterembe való utazáshoz szükséges további időt.


2. A VR-tanulók magabiztosabban alkalmazzák a tanítottakat

Az önbizalom a siker kulcsa. Nehéz körülmények között, például ha negatív visszajelzést kell adni egy alkalmazottnak, az emberek általában azt kívánják, hogy gyakorolhassák a helyzet biztonságos környezetben történő kezelését. A VR segítségével megtehetik.
A virtuális valósággal oktatott tanulók akár 275%-kal magabiztosabbak voltak abban, hogy a képzés után a tanultak szerint cselekedjenek – ez 40%-os javulást jelent az osztálytermi és 35%-os javulást az e-learning képzéshez képest.

3. Az alkalmazottak érzelmileg jobban kötődnek a VR-tartalomhoz

Az emberek mélyebben kapcsolódnak egymáshoz, megértik és emlékeznek a dolgokra, ha érzelmeik érintettek. A tanulók 3,75-szor nagyobb érzelmi kötődést éreztek a tartalomhoz, mint az osztálytermi tanulók, és 2,3-szer jobban kötődnek, mint az e-tanulók.

4. A VR-tanulók koncentráltabbak

A mai tanulók gyakran türelmetlenek, zavartak és túlterheltek. Sok tanuló nem néz meg egy videót annak időtartama alatt, és az okostelefonok a megszakítások és a figyelemelterelés egyik fő oka.
A VR tanulással a felhasználók figyelme lényegesen kevésbé terelődik. A VR headsetben a szimulációk és a magával ragadó élmények irányítják az egyén látásmódját és figyelmét. Nincsenek megszakítások, és nincs lehetőség többfeladatos munkavégzésre. Vizsgálatunkban a VR-képzésben részt vevő alkalmazottak akár négyszer jobban koncentráltak a képzés során, mint e learning társaik, és másfélszer jobban, mint osztálytermi kollégáik. Amikor a tanulók elmerülnek a VR-élményben, általában többet tudnak kihozni a képzésből, és jobb eredményeket érnek el.

5. A VR-tanulás nagymértékben költséghatékonyabb lehet

Korábban a VR túl drága, bonyolult és kihívásokkal teli volt ahhoz, hogy egy kis csoporton kívül telepítsék. Napjainkban a vállalati fejhallgató ökoszisztéma költsége 1000 dollárnál kevesebb egyszeri díj, és ezek az egységek bármely más vállalati mobileszközhöz hasonlóan kezelhetők, és ismételten
felhasználhatók oktatásra. Minden méretű stúdió lenyűgöző tartalmat fejleszt, míg a gyártók szoftvercsomagokat hoznak létre, amelyek lehetővé teszik a nem VR-fejlesztők számára, hogy költséghatékony módon készítsék el saját tartalmaikat. Máshol néhány nagy tanulás-menedzsment rendszer-szereplő lehetővé teszi a VR-tartalom egyszerű integrálását a platformjukba.

A VR által nyújtott érték összetéveszthetetlen, ha megfelelően használják. Tanulmányunkban azt találtuk, hogy ha elegendő számú tanulóhoz eljuttatják, a VR-képzés a becslések szerint költséghatékonyabb, mint az osztálytermi vagy az e-learning. Mivel a VR-tartalom kezdetben akár 48%-kal nagyobb befektetést igényel, mint a hasonló tantermi vagy e-learn kurzusok, elengedhetetlen, hogy elegendő tanuló legyen ahhoz, hogy ez a megközelítés költséghatékony legyen. 375 tanulónál a VR-képzés költségparitást ért el az osztálytermi tanulással. 3000 tanulónál a VR-képzés 52%-kal költséghatékonyabb lett, mint az osztálytermi képzés. 1950 tanulónál a VR képzés költségparitást ért el az e-learninggel. Minél több embert képez, annál nagyobb lesz a megtérülése a képzés során megspórolt alkalmazotti idő, valamint a tanfolyamok megkönnyítése és egyéb költségmegtakarítások tekintetében.

Vegyes tanulási tananyag felépítése
A VR valószínűleg egyhamar nem fogja teljesen felváltani az osztálytermi képzést vagy az e-learninget. De, ahogy a metaverzum felgyorsul, és a távmunka folyamatosan növekszik, a VR-tanulásnak a legtöbb vállalat vegyes tanulási tantervének kell lennie. Ha helyesen történik, a VR-tanulás a metaverzumban és azon kívül magában foglalja az üzleti szakértelem kulcsfontosságú elemeit a kihívások leküzdéséhez, egy emberközpontú tapasztalatot és technológiát, amely a minőség feláldozása nélkül növeli a termelékenységet.
A metaverzumban beállított VR-tanulás növelheti a szervezeti ismereteket a metaverzum technológiáival és lehetőségeivel kapcsolatban.
A PwC 2022 US Metaverse Survey-ben a „bevezetés és képzés” volt az a metaverzum felhasználási eset, amelyet a vállalatok szerint jelenleg a legnagyobb valószínűséggel vizsgálnak meg. Más szóval, ez a legáltalánosabb módja annak, ahogyan a vállalatok a metaverzumban való indulást tervezik.