2023. szeptember 10.
Okosváros

Miért fontos az Okosváros applikáció bevezetését kísérő marketing kampány?

Author photo
Szaniszló Zoltán
CEO

A városi és kerületi digitalizáció folyamata nagy haszonnal kecsegtet, de egyben kihívást is jelenthet a településvezetők számára.

Az Okosváros mobilapp sikeres alkalmazásának egyik legfontosabb pontja az applikáció megjelenését felvezető marketingkampány. Az alábbiakban bemutatjuk a legfontosabb okokat, amiért az Okosváros applikáció bevezetésekor elengedhetetlen egy kifejezetten az applikáció sikeres bevezetését lehetővé tevő kommunikációs stratégia alkalmazása:

Ismertség növelése: Az Okosvárost bevezető kampány segít a köztudatba emelni az új applikációt a helyi lakosság körében. Megfelelő promóció nélkül a potenciális használók talán nem is tudnának az app létezéséről, a hatékony marketing viszont biztosítja, hogy az Okosváros mobilapp a lakosok radarján legyen.

Érdeklődés felkeltése: Egy jól megtervezett kommunikációs kampány felkelti a helybeliek érdeklődését és információkat nyújt az applikáció jellemzőiről, valamint előnyeiről. Különösen fontos arról tájékoztatni a lakosságot, hogy hogyan oldja meg a problémáikat vagy hogyan elégíti ki egyéb igényeiket, például a könnyebb és gyorsabb ügyintézést. Az érdeklődés felkeltésével kíváncsiságot és várakozást kelthet az Okosváros applikáció iránt, ami az appletöltések nagyobb számához vezet.

Buzzgenerálás: Egy jó marketingkampány képes a hagyományos felületeken is túlnyúló feltűnést kelteni az általa promótált termék, esetünkben az Okosváros applikáció bevezetése körül. Felhasználhatja a közösségi médiát, helyi influencereket, véleményvezéreket és más promóciós taktikákat, hogy izgalmat és várakozást keltsen a lakosság körében. A folyamatos és változatos kommunikáció az applikációról aztán játszótéri és rendelői beszélgetésekhez adhat témát, így terjesztve tovább a mobilapp hírét.

A letöltések számának növelése: Minden okosváros projekt célja, hogy a digitalizált ügyintézés a lehető legtöbb ember számára hozzáférhető legyen és az új szolgáltatások minél több használóval bírjanak. Ennek megfelelően a bevezetést kísérő kampány egyik fő eleme az applikáció letöltési számainak növelése és ezzel együtt a lakosság apphasználati hajlandóságának elősegítése. Az applikáció nélkül ugyanis a kedvezmények vagy az ügyintézést megkönnyítő funkciók kihasználatlanok maradnak, ami sem a lakosságnak, sem a településvezetésnek nem érdeke.

A “Modern város” márkaidentitás megalapozása: Az applikáció bevezetése lehetőséget ad arra, hogy megerősítse vagy megalapozza városának XXI. századi márkáját. Marketingkampánya révén kommunikálhatja városa értékeit is, ami segít a lakosokkal mélyebb szintű kapcsolatokat létrehozni.

Megkülönböztet a többi várostól, vagy épp ellenkezőleg, nem marad le tőlük: Ma már több tucat városban használnak Magyarországon valamilyen formában mobilappot lakossági célra. Bár ezek minősége változó, tény, a többség még idáig sem jutott el. A mobilos ügyintézés városi szintén még sokak számára nem lehetséges. A hatékony marketinggel kiemelheti, miért jobb online intézni a helyi ügyeket.

Lakosság oktatása: Az új szolgáltatások gyakran igényelnek bizonyos szintű oktatást, hogy a lakosok megértsék, hogyan működnek, és miért érdemes megfontolniuk a használatukat. A marketinganyagok, például a videók, blogbejegyzések és a közösségi médiatartalmak értékes információkat nyújthatnak, és választ adhatnak a lehetséges kérdésekre vagy aggályokra.

Visszajelzések gyűjtése: A bevezető kampány arra is szolgálhat, hogy visszajelzéseket gyűjtsünk az ún. korai használóktól, akik elsőként hajlamosak kipróbálni az újdonságokat. Ez a visszajelzés felbecsülhetetlen értékű lehet a termék fejlesztéséhez és a marketingstratégia finomhangolásához.

Mérés: A marketingkampány keretet biztosít az appbevezetés sikerének méréséhez. Olyan mérőszámokat követhetünk, mint a webhelyforgalom, konverziós arányok, közösségi média interakciók és letöltések száma, hogy értékelni tudjuk erőfeszítéseink hatékonyságát, és elvégezzük a szükséges kiigazításokat.

Hosszú távú siker: Egy erős kommunikációs kampány nem csak az Okosváros applikáció kezdeti bevezetését segíti, hanem megteremti a hosszú távú siker alapjait is. Megalapozza a használói bázist, rendszeres használathoz és szájról-szájra történő ajánlásokhoz vezethet. Márpedig bármilyen városi digitalizációval kapcsolatos fejlesztés kifejezett célja, hogy a lakosságot tartósan átterelje online ügyintézési módok felé. A tartós siker tehát alapvető kritériuma annak, hogy sikeres kampányról beszélhessünk.

Összefoglalásként elmondhatjuk, hogy a jól megtervezett marketingkampány elengedhetetlen az Okosváros mobilalkalmazás sikeres bevezetéséhez. Kritikus szerepet játszik az ismertség létrehozásában, az applikáció iránti érdeklődés felkeltésében, a letöltések számának növelésében és a település modern márkájának kialakításában. Hatékony marketing nélkül még a leginnovatívabb és legértékesebb szolgáltatások is észrevétlenek maradhatnak a potenciális használók számára. Ezért hoztuk létre külön szolgáltatásként az Okosváros applikáció bevezetésére egy kommunikációs tervet, amit az adott településsel együttműködve személyre szabunk és megegyezés szerinti mértékben akár végre is hajtunk.

Cégünk ezért a következő kiegészítő szolgáltatásokat nyújtja az Okosváros applikáció sikeres bevezetéséhez:

-Az önkormányzat online és offline felületein futó kampányának megtervezése, kivitelezése

-Promóciós tartalmak készítése

-Online hirdetések kezelése

-Városvezetők bevonása kampányba

-Videós anyagokhoz promóciós célú kiegészítő elemek biztosítása

-Bevezetéshez szükséges szervezeti jógyakorlatok megosztása

-A lakosság bevonását segítő rendezvények megtervezése.

Bejegyzések hasonló témában

Author
2023-09-03

Egy okosváros applikáció sikeréhez a bevezetés körüli hetek kritikus fontossággal bírnak, ezért ügyfeleinknek teljeskörű képzési szolgáltatást nyújtunk az induláshoz.